Selasa, 11 Ogos 2009

Tak rasa nak letak tajuk

Apa korang rasa apabila usaha yang korang buat untuk memudah hidup derang, derang buat macam ini? Gambar ini bukan nota aku, tapi rokek itu terbang masa aku mengajar. Dan kalau di tangan aku masa tu pisau, budak tu dah mati. Nasib baiklah marker pen dan seluruh kelas senyap kerana marker pen terbang itu. Dengan mood aku sekali terbang.

Untuk memastikan aku tetap menjalankan tanggungjawab aku, rancangan asal untuk menjadi sekadar pemudah cara bertukar menjadi penulis segala.

Terima kasih Tuhan mengizinkan ayat-ayat itu keluar bagai air tanpa sedikit pun tersekat alirannya di papan putih itu. Bagai satu pembaziran, lampiran kerja yang aku sediakan semalam menjadi sekadar hiasan buku karangan mereka.

Rasa macam nak tunjuk je pada bos nota si Aza yang dah jadi roket ni. Kot-kotlah dia boleh tersedar dan berterima kasih dengan usaha kami ini dan berhenti meletakkan kesalahan sepenuhnya ke atas kami.

Tiada ulasan: