Sabtu, 5 Disember 2009

tunggu = sabar

"Kerana sesungguhnya bersama setiap kesulitan ada kemudahan. Sesungguhnya bersama setiap kesulitan ada kemudahan." Surah Insyirah (5-6)

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” Al Baqarah (216)

Dalam Facebook aku tulis;
Hikmah, bagai fajar setelah gelita malam... bagai pelangi setelah gerimis... bagai cahaya di hujung terowong yang gelap...

Aku jumpa di sebuah blog (setelah aku edit);

"Aku minta Tuhan setangkai bunga yang indah, diberinya kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu yang cantik, diberinya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus yang berduri tajam tadi berbunga indah sekali. Ulat yang berbulu tadi bertukar menjadi rama-rama yangg cantik. Begitulah aturan Tuhan. Indah pada waktu dan ketikanya"

(Sayangnya penulisannya membuatkan keinginan untuk membaca tidak berpanjangan kerana kependekan yang keterlaluan dan ada rasa yang merobek-robek hati. Rasa kecewa kerana bahasa Melayu yang indah dihancur-lumatkan sesuka hati.)

Tiada ulasan: