Rabu, 21 Oktober 2009

Sister's day?

Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Love the people who don't just because you can. Believe everything happens for a reason. If you get a second chance grab it with both hands. If it changes your life, let it. Kiss slowly, forgive quickly. God never saidlife would be easy. He just promised it would be worth it. Today is Sister's Day. Send this to all your sister, even me, if I'm like one. If you get back 7 you're loved. Happy sister day. Love u.

Kalau dulu aku dapat mesej macam ni mesti aku forward pada kawan-kawan. Seronok berkongsi kata-katanya. Tak kiralah betul ke tak betul sister daynya. Tapi sejak belakangan ini, aku rasa mesej macam ni datang daripada syarikat telekomunikasi. Sebabnya, mesej ini perlu dipecah 4 bahagian. Kalau 5 sen satu sms. 1 penerima sudah 20 sen. Kalau 10 orang sudah 2 ringgit. Kalau 100?


Aku bukan kisah sangat fasal duit tu, tambahan nak kongsi dengan kawan-kawan. Tapi rasa kena tipu dan kelicikan orang yang mengambil kesempatan yang aku tak suka. Kalau betullah niat dan tujuan orang yang mulakan mesej ni baik, kenapa dia tak short formkan mesej ni dulu sebelum hantar. Tapi kalau semua orang fikir macam aku, mesti aku pun tak dapat mesej. Erm.

1 ulasan:

wasabe berkata...

hantar satu je pada kawan yang hantar tu... bukan dia tahu kita hantar pada 7 orang lain ke tidak...