Isnin, 13 Oktober 2008

format

Belum pun setahun PC ini aku bina (serius... aku pasang sendiri pc yang hitam biru ini) terpaksa 'dicuci' isi kazanah perutnya. Gara-gara 'games tumble bugs' yang tiba-tiba jadi kegilaan penghuni tetap dan sementara rumah ini. Entah apa yang tak kena 'explorer.exe'nya (desktop) 'flash' setiap lima saat. Mengikut perkiraan aku yang tak berapa pandai ini, ada yang tak kena dengan direct x dan mempergaruhi driver VGAnya. Setelah dua minggu aku tangguhkan proses pembersihan pc ini (gara-gara file movie di partion C yang tak muat untuk di bawa ke partion D) akhirnya proses pembersihan selesai juga (setelah habis stok DVD aku kerjakan). Hajat hati ingin sekali memiskinkan diri mun seratus dua untuk membeli baraccuda 500GB (alang-alang 1TB terus). Nasib baiklah rasa malas untuk melencong ke Ipoh gara-gara blackie yang belum sempat di'spa'kan. Tak minggu ini, mungkin mingggu depan baraccuda itu akan aku sambar juga.

Aku paling malas untuk bermula semula. Proses adaptasi 'suasana' PC yang baru ini cukup merimaskan. Setiap kali ada program yang terkurang, terpaksa menggelintar seluruh hardisk desktop dan laptop untuk mencari installernya. (Malasnya... mana aku letak acrobat pro ni)

Windows XP Vortex ni ok gak. Ala-ala Vista. Adik aku selalu suruh aku guna Vista, sama alasan macam tadi, aku malas untuk melalui proses adaptasi dengan 'suasana baru'.

Tiada ulasan: